- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
-
Emocijų žemėlapiais virtę peizažai
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) galerija „101“ naująjį sezoną pasitiko universiteto absolventės Agotos Bričkutės tapybos darbų paroda „Apšviesti šešėliai“. Jau parodos pavadinimas atskleidžia: eksponuojamus darbus gaubia šviesa, stipresnė už gūdžiausius šešėlius.
Klaipėdiškė A. Bričkutė į meno pasaulį geba žvelgti dviem rakursais – kuriančiu ir analizuojančiu. 2016 m. VDU Menų fakultete menotyros bakalauro laipsnį gavusi menininkė jau po metų pradėjo tapyti. Iki šiol produktyvios kūrėjos darbai buvo pristatyti daugiau kaip penkiolikoje personalinių parodų, penkiose grupinėse parodose įvairiuose Lietuvos miestuose. Jos kūriniai pasklidę po įvairias Europos šalis ir JAV.
Gimtajame mieste menotyrininke, galerijoje „Lyceum“ – veiklos kuratore dirbanti A. Bričkutė savo kūryboje daug dėmesio skiria aplinkai, reikšmingą vietą jos darbuose užima peizažo žanras. Peizažo interpretacija jos kūriniuose dažnai pasireiškia kaip sapnovaizdis, simbolistų Edvardo Muncho ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio tapybos apmąstymai.
Autorė yra sakiusi, kad iš lietuvių klasiko mokosi simbolistinio mąstymo, gamtos motyvų transformacijos, dinamiškos vaizdų polifonijos. Žymiausio norvegų simbolisto kūryboje atrandanti sau artimą „sielos peizažo“ koncepciją, kai tradicinis peizažo žanras transformuojasi į emocionaliai įkrautą, glaudų žmogaus ir gamtos santykį vaizduojantį ir individo vienatvę, melancholiją perteikiantį gamtovaizdį.
Buveinė. / Organizatorių nuotr.
Galerijoje „101“ eksponuojami kūriniai sukurti per pastaruosius kelerius kūrybinės veiklos metus. Paveiksluose vyrauja intuityvios, simbolistinės kompozicijos, kurių pagrindiniu personažu tampa pati gamta, jos ekspresija, formos, koloritas, ritmai.
Mus supanti gamta, kaip teigia autorė, tyliai kalba mums – tereikia pastebėti, įsižiūrėti ir pajausti. „Gamta leidžia sugrįžti prie savo šaknų. Juk gamtoje nevaidiname, neapsimetinėjame, nieko nebandome įrodyti ar konkuruoti", – sako tapytoja.
Medžiai primena žmones – individualius, nepakartojamus, bet sykiu priklausančius bendruomenei, esančius grupės dalimi.
Tapydama aliejumi ir akrilu, A. Bričkutė siekia tyrinėti savo santykį su aplinka, paskatinti ir žiūrovus į jiems įprasta aplinką pažvelgti kitu kampu, netikėtai, kūrybiškai.
Jautriai, emocionaliai išgyvendama supančią aplinką, gamtos formas dailininkė mato kaip žmonių gyvenimų atspindį. Medžiai primena žmones – individualius, nepakartojamus, bet sykiu priklausančius bendruomenei, esančius grupės dalimi.
„Būnant gamtoje dėmesys krypsta į medžius, – „Kauno dienai“ yra sakiusi tapytoja. – Jie man kaip žmonės: kiekvienas unikalus, su savo istorija, bet sykiu ir kolektyviai susiję. Taip pat patinka žvelgti į tolimus, neapibrėžtus horizontus. Tai dažnas motyvas mano kūryboje, simbolizuojantis išsilaisvinimą iš konkretumo ir žinojimo gniaužtų."
Susikibę. / Organizatorių nuotr.
Gamtos formos – medžių kamienų išlinkimai, medžių tarpusavio santykis – yra lyg žmogaus gyvenimo, kupino įvairių iššūkių, metafora: galbūt liekame randuoti, sulinkę, pakrypę, tačiau prisitaikę ir nepalaužti.
Eksponuojamuose kūriniuose tyrinėjamas santykis su supančia aplinka, kviečiama svarstyti, ką mums sako gamta, pažvelgti į ją tarsi į fikciją, diskutuojančią su žmogaus gyvenimu. Dialogą su užfiksuotais aplinkos motyvais mezga ir pati autorė. Dažnas darbo pavadinimas – tarsi kūrėjos komentaras, žaisminga pastaba, į vieną žodį sutalpintas motyvo kodas, atskleidžiantis jos požiūrį į gamtą, kuri menininkės kūrybos pasaulyje yra gyva.
„Susilieję“, „Susikibę“ – jei žaisdami paslėptų vaizdų žaidimą bandytume atspėti, ką slepia šie pavadinimai, veikiau pagalvotume apie žmones. A. Bričkutė gebėjimą veiksmais išreikšti jausmus mato medžiuose.
Auksu tviskantys medžiai – dėl saulės besivaržantys, spindulių nutvieksti plonakamieniai – ne tik neužgožia šviesos, atvirkščiai: patys spinduliuoja ją dar ryškesnę. „Nušvitę“ – taip šią čiurlionišką drobę, pasirinktą parodos plakatui, pavadina autorė. Ji siūlo kasdienėje aplinkoje dažną elementą – guotą grakščių lapuočių – traktuoti kitaip nei kad yra įpratęs eilinis peizažo stebėtojas. A. Bričkutės medžiai nėra tik saulės nušviesti – jie tarsi nušvitimą patyręs žmogus, prasisklaidžius žvilgsnį suprimityvinusiam rūkui staiga išvydęs šviesą.
Organizatorių nuotr.
Šioje parodoje pristatomi darbai sukurti automatizmo įkvėpto kūrybinio veiksmo metu. A. Bričkutė prisipažįsta, kad jai kaip tapytojai itin artimas siurrealistų vystytas automatizmo principas, kai automatinis piešimas pažadina iš pasąmonės kylančius vaizdinius. Tapant šie impulsyvūs, regis, atsitiktiniai motyvai yra apdorojami sąmoningai ir naudojami žmogaus psichologijos tyrinėjimams.
Parodos paveiksluose atsiskleidžia įvairūs siurrealistiški siužetai, paradoksai, sapno įvaizdžiai, temos, būsenos, patiriamos subjektyviai. Savo darbais autorė skatina žiūrovus įsitraukti emociškai. Tam pasitelkiama neįprasta vaizdinė kalba – ryškus, provokuojantis koloritas, formos dekonstravimas.
Kas? A. Bričkutės tapybos paroda „Apšviesti šešėliai“.
Kur? VDU galerijoje „101“.
Kada? veikia iki rugsėjo 30 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuotraukos sujungė tris šalis
Vytauto Didžiojo karo muziejuje – Bastilijos aikštė, Rambuteau gatvės, Beaumarchais bulvaras ir Ukrainos karo pabėgėlių mitingai, kurių epicentre atsidūrė prancūzas Philippe Lecourtier. ...
-
Repeticija, trunkanti pusę gyvenimo
„Žiūrovai dažnai nepagalvoja arba nežino, kad tam, kad šoktum scenoje, ruošiesi daugiau nei pusę savo gyvenimo“, – pasakoja šokėjas Mantas Ūsas. Savo profesiniame kelyje dirbęs su dešimtimis Lietuvos ir u...
-
Taškas, kuris išėjo pasivaikščioti, atklydo į galeriją2
Tai istorija ne apie tašką, kuris stebuklingai susirado batus ir išėjo pasivaikščioti, – apie tašką drobėje, kuris verčia mus akimis keliauti per darbus, ieškoti naujo požiūrio (arba galvoti, kaip prikelti sen...
-
Apie Motinos ir Kūrėjos archetipus tapyboje
„Girstučio“ kultūros centre vyksta tapytojos Akvilės Linkevičienės paroda „Mėgaukis tyla / Enjoy the silence“. Vieta ne pati patogiausia lankyti, bet buvau pakviestas asmeniškai, tad gavau progą pabendrauti su autore, pama...
-
Slapti teatro grimuotojų apžavai
Įėjusi į Nacionalinio Kauno dramos teatro (NKDT) grimo kambarį pasijuntu tarsi patekusi į visiškai kitą pasaulį, kuriame vyksta ne iki galo suprasta, bet neabejotinai stebuklinga magija. Grimo kambarys – paskutinis aktoriaus sustojimas prie...
-
Fotografijos ir medijų festivalyje – tai, kas rūpi šiandien
„Matydama kaip gausiai lankoma M. Žilinsko dailės galerija, iš naujo pradedu tikėti, kad fotografija ir medijos yra labai svarbios mūsų šalyje“, – sako antrą kartą vykstančio Tarptautinio fotografijos ir medijų meno fes...
-
Kaune – seniausio Estijos menininkų kolektyvo paroda
Galerija „Meno parkas“ kartu su Vilniaus dailės akademijos (VDA) Kauno fakulteto galerija kviečia į seniausiai Estijoje veikiančios menininkų grupės „Kursi koolkond“ parodą. „Ši paroda – tarsi mažas stebuklas&...
-
K. Minogue grįžta į Lietuvą: kitą vasarą laukia nepamirštamas koncertas Kaune2
Pasaulinio garso muzikos ikona, Kylie Minogue, sugrįžta į Lietuvą ir jau kitų metų birželio 20 d. surengs išskirtinį šou Kauno „Žalgirio“ arenoje. Šis koncertas yra dalis jos naujojo koncertinio turo „Tension&ldq...
-
„Nepatogus kinas“: realybę keičiančios istorijos ir įkvepiantys susitikimai1
Ar mūsų mylimuosius po mirties pakeis dirbtinis intelektas? Kada ateities karius pakeis niekuomet nepavargstantys ir nedvejojantys robotai? Ar socialinių tinklų nualintos mūsų smegenys dar geba ką nors išjausti? Su daugybę klausimų jau 18-ąj...
-
Pelėdų kalne – minčių apie literatūrą kelionė2
Kokia yra šiuolaikinės lietuvių literatūros tapatybė? Nuo ko priklauso jos raida ir galimos perspektyvos? Kaip žodį „menas“ veikia naujausios technologijos? Ar kas nors imasi kraštutinio vaidmens, kuris padėtų išsaugoti...