Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka kvietė šeimas stiprinti tarpusavio ryšį

  • Teksto dydis:

Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka kvietė pakaunės bendruomenių šeimas, auginančias vaikus iki 14 metų ir įprastai neįsitraukiančias į kultūrines veiklas, dalyvauti projekto „Žvelk giliau, mąstyk plačiau“ edukacinėse ir kūrybinėse dirbtuvėse.

Šių veiklų dalyviai turėjo progą atrasti naujų talentų ir pomėgių, geriau pažinti save ir savo šeimos narius, auginti ir stiprinti tarpusavio ryšį.

Vyko devynis mėnesius

Lietuvos kultūros tarybos iš dalies finansuojamo, Kauno rajono savivaldybės ir Kauno rajono pedagoginės psichologinės tarnybos remiamo projekto „Žvelk giliau, mąstyk plačiau“ veiklos Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje ir padaliniuose vyko numatytais šeštadieniais 2023 m. balandžio–gruodžio mėnesiais.

Įvairių sričių profesionalų vedamuose praktiniuose užsiėmimuose-kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavo 250 tėvelių su vaikais. Jie buvo kviečiami pažinti save, savo ir šeimos narių jausmus, per konkrečią meninę ir kūrybinę veiklą atskleisti kūrybiškumą, puoselėti emocinį ryšį. Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje įvyko aštuonios edukacinės-kūrybinės dirbtuvės, o Ringaudų, Raudondvario, Piliuonos ir Kačerginės padaliniuose – šešios.

Renginių įvairovė

Pirmąsias projekto dirbtuves vedusi menininkė ir kvepalų kūrėja Rasa Staskonytė supažindino šeimas su kvapų meno – olfaktorijos – vienu iš kūrybos metodų. Edukacijos dalyviai išbandė jėgas kurdami bendrą olfaktorinę improvizaciją tema „Gurmaniška puota“.

Kūno kalbos ir žmonių tipologijos specialistės, lektorės, vaikų ir paauglių akademijos „MUSTer Academy“ įkūrėjos ir vadovės, jaunimo karjeros ir sertifikuotos veidotyros konsultantės Lauros Šukienės Garliavoje vestame seminare „Kūno kalba, asmenybių tipologija ir veidotyra“ projekto dalyviai galėjo pažinti savo ir aplinkinių žmonių kūno kalbą, veidotyros pagrindus, nagrinėti žinomų prezidentų kūno kalbą, sužinoti apie žmonių tipologiją pagal DISC modelį. Kačerginės bibliotekoje įvykusiame antrame seminare „Santykiai su vaikais ir paaugliais, tėvų klaidos, vaikų skirtumai“ tėvai gavo lektorės patarimų, kaip stiprinti ryšį su vaikais, gerinti abipusį supratimą, į kokius vaiko bruožus ir pomėgius atkreipti dėmesį paauglystėje, kaip padėti atžalai atrasti savo gabumus ir polinkius.

Teatro pasaulį ir meno terapijos metodus atskleidžiančiose edukacinėse-kūrybinėse dirbtuvėse mokytasi ugdyti emocinį intelektą: aktorė Kristina Savickytė-Damanskienė, pasitelkus teatrinės komunikacijos priemones, kvietė patyrinėti savo emocijų pasaulį, o psichologė Rūta Čižinauskienė mezgė provokuojančią ir patarimų gausią diskusiją, savotiškas psichologinės pusiausvyros dirbtuves, apie sudėtingus neigiamus vaikų išgyvenamus jausmus ir galimus jų įveikos būdus.

Kauno miesto muziejaus Miko ir Kipro Petrauskų skyriaus edukatorius Tadas Karanauskas vedė edukacinį žaidimą „Palapinė, kelionė ir muzika“ ir supažindino su svarbiausiomis Lietuvos profesionaliosios muzikos istorijos asmenybėmis, įvykiais, datomis ir sąvokomis, išbandė įvairius muzikos instrumentus, mėgavosi terapiniu muzikos poveikiu ir atradimų džiaugsmu.

Visuomenininko ir tvarios gyvensenos populiarintojo Giedriaus Bučo edukacijoje tėvai ir vaikai buvo skatinami dėmesingiau pažvelgti į kasdienius šeimos ir individo vartojimo įpročius, supažindinami su sąmoningu ir atsakingu vartojimu, antrinio daiktų dizaino sąvoka. Šeimos nariai turėjo galimybę atnaujinti savo atsineštus nebenaudojamus daiktus.

Bibliotekos edukatorės, profesionalios fotografės Kristinos Meilutės edukacinių-kūrybinių veiklų metu šeimos susipažino su tapyba smėliu ir taškavimo menu. Tapydami smėliu projekto dalyviai lavino vaizduotę, kantrybę, kruopštumą, gebėjimą sutelkti dėmesį ir išreikšti save. Dailininkės ir edukatorės Nijolės Čepauskienės vedamose kūrybinėse dirbtuvėse fraktalų piešimo praktika buvo taikoma kaip gilesnio savęs pažinimo metodas ir meninės saviraiškos būdas, skatinantis analizuoti emocinę ir psichologinę būseną.

Nauda neabejoja

Kad būtų įvertintas projekto veiklų efektyvumas ir nauda dalyviams, kiekvieno susitikimo pabaigoje buvo renkami atsiliepimai. Žodžiu ir anketavimo būdu buvo apklausta didžioji dalis projekto dalyvių. Anketas pildę tėvai ir vyresnio amžiaus vaikai negailėjo teigiamų atsiliepimų projekto organizatoriams.

Projekto koordinatorė Vaiva Steponaitienė džiaugėsi aktyviomis bendruomenėmis ir šeimų įsitraukimu į projekto veiklas ir žadėjo ateityje įgyvendinti ne vieną kokybišką projektą ir suteikti galimybę rajono gyventojams juose dalyvauti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių