- Lukas Juozapaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
-
Naujas logistikos kelias: grūdai Nemunu pasiekė Klaipėdą
Rugpjūčio 8 d. pirmą kartą į Klaipėdą grūdai atplukdyti Nemunu. Ketvirtadienį į Klaipėdos uostą atgabentas įspūdingas 1000 tonų grūdų krovinys.
Kelionė įvykdyta didžiausia upine barža Baltijos šalyse. Prognozuojama, kad šiemet bus surinkta 7,5 mln. tonų grūdų, kurių didžioji dalis bus eksportuojama per Klaipėdos uostą. AB „Linas agro“ yra pirmoji bendrovė, pasirinkusi grūdų pervežimą Nemunu, taip patvirtindama vidaus laivybos efektyvumą.
„Nemunas Lines“ – įnešė naujų galimybių lietuviško derliaus logistikoje. Jurbarko uoste dar savaitės pradžioje užvirė krovos darbai, kurie tapo puikiu pavyzdžiu, jog vidaus vandens transportas yra efektyvi šalies logistikos sistemos dalis. Nepaisant to, kad baržos grimzlė pritaikyta 180 cm gyliui, daugiau nei 75 m ilgio laivas gali talpinti įspūdingą tonažą – net 1300 tonų grūdų ar kitų birių medžiagų. Palyginimui tai 26-ių (50 t) traukinių vagonų ar net 54-ių (24 t) vilkikų krovos pajėgumai.
„Efektyvus Nemuno pritaikymas krovininei laivybai bei sklandaus susisiekimo tarp vandens kelių užtikrinimas yra vieni svarbiausių mūsų siekių vidaus vandens transporto sektoriuje. Todėl labai džiaugiamės, kai atsiveria dar viena aplinkai draugiškesnė, saugesnė ir pigesnė alternatyva krovinių gabenimui sausumos keliais. Grūdų gabenimo Nemunu iki pat Klaipėdos uosto galimybė atliepia vietinių žemės ūkio produktų augintojų paklausą bei užtikrina žingsnį tvaresnio susisiekimo link“, – teigia susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
Vidaus vandenų kelių direkcijos nuotr.
„Krovininė logistika vandens keliu – užsienio šalyse įprastas, patogus ir efektyvus būdas gabenti krovinius, ypač – nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius. Vystydami vidaus laivybą stipriname ir jūrinę valstybę. VVKD rodo lyderystę ir savo pajėgumais pastatė didžiausią baržą, atnaujina laivyną ir siekia dalį krovinių Lietuvoje perkelti į vandens kelius, kartu sumažinti sunkiojo transporto srautus keliuose. Laivai yra labiau ekologiški, saugesni ir pigesni, palyginti su kitomis transporto rūšimis – automobilių ar geležinkelių. Džiaugiamės „Linas Agro“ įsitraukimu į Lietuvai svarbius projektus, kurie parodys tvaresnės logistikos potencialą“, – sakė VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Vladimiras Vinokurovas/VVKD nuotr.
„Kadangi tai pirmas toks projektas Lietuvoje, mūsų logistikos ir infrastruktūros komanda dalyvavo visose pasirengimo, planavimo stadijose kartu su Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD). Sklandžiam proceso užtikrinimui tarėmės kaip ir kokia technika grūdus pakrauti, apsaugoti nuo drėgmės gabenimo metu, dokumentacijos, draudimo klausimais. Daug dėmesio skyrėme privažiavimo Jurbarke testavimui ir bandymams. Džiaugiamės sėkmingu bendradarbiavimu ir tikime, kad grūdų gabenimas šia transporto priemone suteiks papildomo konkurencingumo ne tik „Linas agro“, bet ir vidurio Lietuvos ūkiams, saugos aplinką bei suteiks papildomo efektyvumo logistikos grandinėje“, – pažymi AB „Linas agro“ logistikos ir infrastruktūros direktorius Arūnas Strazdas.
Pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso trans-europiniam transporto tinklui TEN-T. Vandens kelias Nemunu per Klaipėdos uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, suteikdamas naujas galimybes krovininių srautų diversifikavimui.
Praėjusių metų vasarą pabaigtas ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos. Nemunas tapo jūrinio uosto tęsinys. Šis projektas ne tik padidino Lietuvos jūrinės valstybės reikšmę, bet ir Kauną su Jurbarku sujungė su tarptautiniais logistikos maršrutais. Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) pastangos kurti naują infrastruktūrą jau šiemet leido pradėti grūdų gabenimą iš Jurbarko.
Vidaus vandenų kelių direkcijos nuotr.
„Nemuno upės išnaudojimą krovinių gabenimui iš ir į Klaipėdos uostą apibūdinčiau kaip naują erą uosto krovinių logistikai, kuri kartu, tikiu, ilgainiui ženkliai prisidės prie transporto srautų mažinimo ir uosto veiklos efektyvumo didinimo“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
„Tai, kad vandens kelias pagaliau yra išnaudojamas lietuviškiems grūdams gabenti į uostą, yra itin reikšmingas įvykis. Jau daug metų teikdami uosto paslaugas žemės ūkio produktų augintojams, prekybininkams, įžvelgėme tokios alternatyvos potencialią paklausą, pavyzdžiui, iš tam tikrų Lietuvos regionų į jūrų uosto terminalus Nemunu baržomis gabenti eksportuojamus grūdus, o atgal iš uosto į ūkius – importuojamas trąšas ar kitas ūkininkams reikalingas prekes. Kita vertus, tokia logistika šalies keliuose gali ženkliai sumažinti sunkiojo krovininio autotransporto, o jei baržas, kaip planuojama, stumdys elektriniai stūmikai, tuomet ir ši krovinio kelio dalis bus praktiškai be emisijų“, – sakė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.
Pasak L. Rimkaus, dar prieš keletą metų bendrovė kartu su partneriais Lietuvos jūrinio klasterio rėmuose buvo parengę projektą, skirtą skatinti būtent tokią krovininę vidaus vandenų laivybą. Todėl džiugu, kad tai tampa realybe, o ilgamečiai partneriai – AB „Linas Agro“ – ėmėsi realių žingsnių pasinaudoti tokios logistikos teikiamomis galimybėmis.
Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu. Kaip ir sausomos keliuose, taip ir laivyboje – vos tik pagerėja sąlygos, iškart pastebimi pokyčiai. Laivų skaičius Nemune auga, o verslo dėmesys krovinių pervežimu upėmis sparčiai didėja. Šiuo metu vidaus laivyba vidaus keliais išgyvena sniego gniūžtės efektą – vis daugiau verslų ir žmonių sužino apie naujas galimybes, ima dalyvauti laivyboje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos universitetinėje ligoninėje sutarta dėl finansinės stabilizacijos plano3
Skolose paskendusioje Klaipėdos universiteto ligoninėje (KUL) pirmadienį pasirašytas įstaigos finansinės stabilizacijos planas, sako sveikatos apsaugos ministro Aurimo Pečkausko atstovas Tomas Bagdonas. ...
-
Pirmą kartą Klaipėdoje – Tarptautinis orkestrų festivalis7
Šiandien, rugsėjo 7-ąją, pirmą kartą Klaipėdoje – naujas, veikiausiai tradicija tapsiantis Tarptautinis orkestrų festivalis. Jo metu muzikinėse dvikovose su paruoštomis koncertinėmis programomis rungiasi orkestrai iš Lietuvo...
-
Jūrų muziejus šiemet atgal į Baltijos jūrą paleido 19 slaugytų ruoniukų1
Šiemet 19 Lietuvos jūrų muziejaus slaugytų ruoniukų paleisti atgal į Baltijos jūrą. ...
-
Malūno parke – pažintis su gamtos lobiais4
Penktadienio vakarą per pusšimtis klaipėdiečių su šeimomis leidosi į kelionę po Malūno parką, kurios metu išvydo tvenkinio plunksnuotuosius gyventojus, sužinojo apie jau metus čia gyvenantį invazinį vėžlį, atpažino bebrų p...
-
Mirė maestro S. Povilaičio žmona20
Rugsėjo 5 d. mirė maestro Stasio Povilaičio žmona Birutė Povilaitienė. Apie tai socialiniame tinkle pranešė Palangos miesto savivaldybės atstovė spaudai Tamara Zaiceva. ...
-
Klaipėdos uoste lankėsi JAV raketinis kreiseris „USS Normandy“3
Klaipėdos uoste penktadienį lankėsi JAV raketinis kreiseris „USS Normandy“. ...
-
Viršija pajamų surinkimo planus1
Per pirmąjį šių metų pusmetį Klaipėdoje surinkta 190,8 mln. eurų pajamų. Tai yra beveik 105 proc. daugiau nei planuota ir 22 mln. eurų daugiau nei surinkta pernai tuo pačiu metu. ...
-
Ruduo – puikus metas spontaniškoms atostogoms
Pasibaigus vasaros atostogų sezonui, rudenį galima pamatyti pigesnių kelionių, skrydžių ar viešbučių pasiūlymų, todėl tai tampa puikiu metu keliauti, kuomet galima aplenkti didelius turistų srautus, pasidžiaugti vis dar šiltais ruden...
-
Kur dingo Minedas?
Klaipėdietis Mindaugas Jonušas-Minedas, pasiskelbęs, kad išvyksta į karą Ukrainoje, dingo kaip į vandenį. Ukrainai paramą rinkęs buvęs labdaros organizacijos vadovas įstaigai paliko skolas ir iki šiol negrąžina svetimų daikt...
-
Vasara dar pasilieka2
Antrąją rugsėjo savaitę sinoptikai prognozuoja vasariškai šiltą. Nepaisant to, kad savaitės viduryje orai trumpam atvės ir veikiausiai sulauksime lietaus, likusios dienos vėl bus saulėtos ir šiltos. ...