- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
Sostinės stenduose pasirodžiusi Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) naujo sezono reklama ėmė sparčiai plisti socialiniuose tinkluose ir sulaukė prieštaringų vertinimų. Tai ne pirmas kartas, kai LNDT naujo sezono afišos sukelia dvejopų jausmų. Šio sezono reklamą LNK reportaže pakomentavo režisierius Oskaras Koršunovas ir komunikacijos specialistas.
Socialiniuose tinkluose naujo LNDT sezono afiša sukėlė nemenką ažiotažą. Šūkis „Neik į teatrą“ supykdė kitų teatrų atstovus, kurie teigia, kad Lietuvoje ir taip sudėtinga pakviesti žmones į spektaklius, ir kad toks šūkis – tikrai yra bloga reklama.
„Žinote, tokio pobūdžio reklama tiktų, tarkime, reklamuojant šou arba vieną spektaklį. Tai nebūtų kažkas naujo, bet tai būtų efektyvu (...). Bet kai kabo lozungas „Neikit į teatrą“, o tas dalykas vis tiek vienaip ar kitaip pasąmoningai veikia žmones – kiti apsidžiaugia, jie nenori eiti į tą teatrą: pagaliau, va! Pagaliau mane paragino neiti į tą teatrą! Tiesiog žinau, kad tai toksiškai veikia žmones. Aš žinau, kas yra propaganda ir kaip tai pasąmoningai veikia, kai visas miestas iškabintas tokių dalykų“, – pasipiktinimo neslėpė režisierius, Oskaro Koršunovo teatro (OKT) ir Vilniaus miesto teatro meno vadovas O. Koršunovas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Dar gruodžio 31 d. LNDT pranešė atleidžiantis iš pareigų tuometinį direktorių O. Koršunovą ir paskelbė, kad nuo šiol LNDT vadovaus trys režisieriai – Kamilė Gudmonaitė, Antanas Obcarskas ir Eglė Švetkauskaitė.
„Tai, ką aš kalbu, neturi nieko bendro su ta situacija, kuri įvyko ir kuri, beje, labai negražiai įvyko, bet čia jau atskira kalba. Nacionalinis teatras gali vartytis, kaip nori, jis gauna 14 mln., tuo tarpu kiti teatrai tikrai priklausomi nuo lankomumo, nuo apskritai populiarumo teatro kaip reiškinio ir t. t. Toks kabantis lozungas yra toksiškas, tiesiog toksiškas“, – teigė O. Koršunovas.
Tačiau dėl tokios reklamos sukluso ir dabartinis LNDT meno vadovas A. Obcarskas. „Dabar pačiam pasižiūrėjus šičia, žinote, šiurpiai viskas atrodo. Noriu pasakyti, kad tokios viešos reakcijos tikrai negalėjome tikėtis, nes mūsų pasakymas „Neik į teatrą“ vis dėlto yra mūsų sezono meninės programos užuomina, ir tik tiek. Mes ją pristatysime kitą savaitę ir laikome paslaptyje. Tiesiog labai džiaugiamės, kad iš tiesų šitie trys žodžiai priminė turbūt visai Lietuvai, kad teatras yra, kad teatro sezonai, ir ne tik mūsų teatro, o ir visų teatrų sezonai, tuoj tuoj prasidės ir reikia eiti į teatrą, turbūt.“
„Kiti teatrai, mažesni, įsižeidė“, – neigiamą šios reklamos aspektą pabrėžė vadovui žurnalistė.
„Iš tiesų dėl to tai aš esu nustebęs. Kai mes dirbome su reklamos agentūra, kuri ieškojo, kaip padėti mums ištransliuoti tą mūsų meninės programos pradžios užuominą, tikrai nemąstėme apie savo kolegas, kuriuos puikiai pažįstame, kurie lankosi pas mus teatre ir mes lankomės jų teatruose, ir nenorėjome jų įžeisti. Tai yra tam tikras, nežinau, galbūt nesusipratimas, bet iš to, manau, visi sulauksime tam tikros naudos“, – šypsojosi A. Obcarskas.
L. Balandžio / BNS nuotr.
Tiesa, tai yra ne pirmas kartas, kai LNDT dėl savo naujo sezono afišų yra priverstas reaguoti. 2011 m. žmonės buvo kviečiami į teatrus su šūkiu „Aš žudysiu“, tačiau Vilniaus savivaldybė privertė tokius plakatus dėl neigiamos reklamos nukabinti ir staigiai pašalinti iš Vilniaus miesto.
Šią savaitę pirmadienis prasidėjo nuo didžiausio skandalo ne apie politiką, ne apie tai, kad kažkoks ministras vėl kažką pasakė ar padarė, ir netgi ne apie šeimų maršą ar dar kažką, didžiausias skandalas yra apie teatrą.
„Žiūrėkite, čia klausimas yra, ką mes norime vertinti: ar mes norime vertinti pačią reklamą, ar mes norime vertinti reakciją į reklamą. Jeigu norime vertinti pačią reklamą, tai reklama turi savo tikslus, mes tų tikslų nežinome, žino užsakovai, kūrėjai, tai pagal rezultatus turbūt ir matysime. Galima spėti, kad tikslai yra pritraukti dėmesio ir parduoti bilietus. Dėmesio pritraukė. Nežinau, kada jūs paskutinį kartą darėte reportažą apie teatrą žinioms, o dabar darote. Šią savaitę pirmadienis prasidėjo nuo didžiausio skandalo ne apie politiką, ne apie tai, kad kažkoks ministras vėl kažką pasakė ar padarė, ir netgi ne apie šeimų maršą ar dar kažką, didžiausias skandalas yra apie teatrą. Kada paskutinį kartą taip buvo? Šiandien mes kalbame apie teatrą, aš gyvenime nesu sakęs komentarų apie teatro reklamą!“ – kitaip į visą šią situaciją pažvelgė komunikacijos specialistas Andrius Baranauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Italijoje rūsyje rastas paveikslas gali būti originalus P. Picasso darbas
Paveikslas, kurį daugiau nei prieš 60 metų rūsyje Kaprio saloje aptiko prekeivis panaudotais daiktais, gali būti originalus Pablo Picasso kūrinys, teigia meno ekspertai. ...
-
Pasaulinių krizių fone – spėlionės dėl 2024-ųjų Nobelio premijų laimėtojų
Konfliktų ir kitų krizių pasaulyje fone spalio 7–14 dienomis bus skelbiami šių metų Nobelio premijų laureatai. ...
-
Mirė žinomas Lietuvos mokslininkas: vyrui buvo 103-eji1
Trečiadienį mirė lietuvių geografas, Vilniaus universiteto (VU) Hidrologijos ir klimatologijos katedros darbuotojas ir vedėjas, docentas Eduardas Červinskas. Mokslininkui buvo 103-eji. ...
-
Klaipėdoje – I. Kanto dienos
Uostamiesčio savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka pakvies klaipėdiečius į visą savaitę truksiantį filosofinės minties festivalį „Kanto dienos Klaipėdoje“. ...
-
Pianistui – Dievo planas: praradus regėjimą muzika atvėrė langą kitaip pajusti pasaulį
Kai Takosangba Pongenas sėda groti fortepijonu, niekas negali pasakyti, kad jis yra aklas. Jaunas vyras groja iš klausos ir labai norėtų tapti profesionaliu muzikantu, tačiau esą nėra tokios aukštosios mokyklos, kur mokomi žmonės, turinty...
-
Įamžinta istorija: naujas pašto ženklas paminės Pasaulinės pašto sąjungos jubiliejų
Lietuvos paštas penktadienį išleidžia menininkės Augustinos Lubės kurtą pašto ženklą „Pasaulinei pašto sąjungai – 150 metų“. ...
-
Mirė buvęs „Hiperbolės“ gitaristas, vienas iš jos įkūrėjų A. Sriubas5
Ketvirtadienį pranešta, kad spalio 2 dieną mirė grupės „Hiperbolė“ gitaristas, vienas iš jos įkūrėjų Arvydas Sriubas. Šią liūdną žinią savo feisbuko paskyroje paskelbė muzikantas Zigmas Šileikis. ...
-
„Lietuvos didžiagirės“ – žmogaus ir miško bendrystės istorijos studija
Šalies bibliotekose jau galima rasti ir internetinėse parduotuvėse nusipirkti unikalų, analogų šalyje neturintį leidinį „Lietuvos didžiagirės“. Knyga rugsėjo 19 d. buvo pristatyta Lietuvos Seime, o vėliau suplanuotos jos sut...
-
„Nepatogus kinas“ jaunuoliams: tikimasi edukacijose susiburti per 2500 moksleivių1
Po mažiau nei savaitės prasidėsiantis dokumentinių filmų festivalis „Nepatogus kinas“ ypatingą dėmesį ir šiemet skirs jauniems žmonėms. Jų laukia speciali programa „Filmai, padedantys augti“ – įtraukiančią dok...
-
S. Pinaitytė ir K. Maiskis: ieškojome universalios ir visada aktualia išliekančios temos
Spektaklių vaikams Klaipėdos dramos teatro repertuare nėra daug, tad kiekvieno jų pasirodymas – didelė šventė jauniesiems žiūrovams. 89-ojo sezono pirmojoje pusėje pristatoma premjera „Bildukas“ išskirtinė ir tuo,...