Pavasarį pasitikite be streso: kaip sutramdyti nerimą keliančias mintis?

  • Teksto dydis:

Besibaigiant žiemai neretai save prigauname melancholiškai žvelgiant pro langą – jaučiamės tarsi skęstume neįveikiamoje darbų, šeimos rūpesčių ir minčių jūroje. Neišsigąskite – prabėgusios šventės, po jų staiga vėl įtraukianti rutina ir retai nuotaiką tepraskaidrinanti saulutė daugelį mūsų tikrai veikia. Žiemos pabaigoje dažnai jaučiamės itin pavargę, stokojame jėgų net anksčiau džiaugsmą teikusioms veikloms, o ir įvairios sezoninės ligos, kurios, rodos, kamuoja vis dažniau, tikrai neįkvepia ieškoti laimės kiekviename dienos žingsnyje. Vis dėlto pavasaris yra tikrų tikriausias atgimimo metas, todėl kartu su prisikeliančia gamta ateina laikas prikelti ir šviesesnes mintis – keletas paprastų būdų gali padėti lengvai susigrąžinti vidinę ramybę ir sėkmingai sutramdyti nerimą keliančias abejones ar prieštaravimus.

Natūrali gamtos galia

Nė neabejojame, kad apie natūralios gamtos dovanojamą galią tikrai esate girdėję daugybę kartų. Ši mums suteikia daugybę būdų atstatyti organizmo funkcijas užklupus įvairioms ligoms, tad kodėl gi neišbandžius šios jėgos kovojant su nerimu?

Mus supančioje gamtoje gausu atpalaiduojančiai veikiančių ekstraktų, kurie gali padėti malšinti per dieną susikaupusią įtampą ir jos paliekamą neigiamą poveikį – dirglumą, nemigą, silpstantį imunitetą, prastėjančią odos, plaukų, nagų būklę bei kitus nemalonius pojūčius dažnai sukeliančius simptomus. Užkirsti kelią plintančiam nerimui galite net paprasčiausiu puodeliu arbatos – bene labiausiai Lietuvoje žinomas levandų, ramunėlių ir mėtų atpalaiduojantis poveikis. Tiesa, šie augalai pasižymi tik lengvu poveikiu, todėl ieškantiems efektyvesnio sprendimo, verta išbandyti kanapių žiedų arbatą. Pastaroji vertinta jau prieš daugybę metų, o šiandien išgyveną tikrą Renesansą – pluoštinėse kanapėse esantys vitaminai ir mikroelementai gali padėti pagerinti tiek miego kokybę, tiek hormonų bei širdies veiklą bei stiprinti imuninės sistemos veiklą, todėl yra tarsi stebuklingas eliksyras kovoje su nerimu bei psichologine įtampa. Kanapių arbata pasižymi švelniu skoniu, todėl Jorùs elektroninėje parduotuvėje rasite lygiomis dalimis su medetkomis, čiobreliais ir kitais anksčiau jau minėtais augalais maišytus variantus, kurie sužavės ne tik savo skoniu, bet ir ypatinga nauda organizmui.

Maisto papildai nervų sistemai

Natūralu, kad pavasariop suvartojame mažiau šviežių daržovių ir vaisių – jų atsargos per žiemą išsenka, todėl mityba dažnai tampa riebesnė ir gausesnė angliavandenių. Būtent todėl kasdieniame racione sumažėja vitaminų ir mineralų, o organizmas patiria disbalansą. Besibaigiant žiemai pasirūpinti savo kūnu ypač svarbu – besikeičiantys orai dažnai lemia įvairius kvėpavimo takų susirgimus, o dėl nuolat patiriamos įtampos bei streso silpnėjantis imunitetas vis sunkiau atlaiko kiekvienos infekcijos antpuolį. Artėjant šaltajam sezonui visuomet imamės priemonių – praturtiname mitybą vitaminu C ir D, cinku, selenu ir imame vartoti žuvų taukus. Šį sąrašą verta papildyti vitaminu B, magniu bei miego kokybę galinčiu pagerinti melatoninu. Pastarieji gali padėti malšinant nerimą, stresą ir įtampą, todėl yra ypač svarbūs palaikant gerą psichinės sveikatos būklę.

Įpročiai, įkvėpsiantys ramybės

Tiesa, tam, kad ramybė išliktų ilgam, derėtų pakoreguoti ir savo kasdienę rutiną – atsisakykite ar bent jau sumažinkite veiksmų, sukeliančių jums stresą, dažnumą. Išbandykite jogą bei meditaciją – šie įpročiai leidžia pailsinti protą ir pabėgti nuo kasdienės įtampos. Raskite laiko mėgstamai veiklai – bent valandą per dieną skirkite knygų skaitymui, piešimui ar kitai saviraiškos veiklai, palepinkite save skaniu maistu ir būtinai numatykite tikslų laiką, kada eisite miegoti – nepramogaukite poilsio sąskaita! Na, o jei savarankiškai sureguliuoti šio režimo nepavyksta, nebijokite kreiptis pagalbos į patyrusius specialistus, kurie padės susigrąžinti balansą ir vėl pasijusti laimingiems!



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių