- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kokybė: „MAN Lion’s City“ hibridinių autobusų įsigijimas kardinaliai atnaujino viešojo transporto parką, sumažino CO2 emisiją.
-
Kauno viešasis transportas pasikeitė radikaliai: parkas naujesnis 2,5 karto
-
Kauno viešasis transportas pasikeitė radikaliai: parkas naujesnis 2,5 karto
-
Kauno viešasis transportas pasikeitė radikaliai: parkas naujesnis 2,5 karto
-
Kauno viešasis transportas pasikeitė radikaliai: parkas naujesnis 2,5 karto
-
Kauno viešasis transportas pasikeitė radikaliai: parkas naujesnis 2,5 karto
Pagrindinis Kauno miesto keleivių vežėjas pastaruoju metu išgyvena tikrą renesansą – mieste kursuojantys autobusai ir troleibusai per keletą metų iš pagrindų atsinaujino, todėl su kiekviena diena užsitarnauja vis didesnį populiarumą tarp kauniečių.
Užtenka vieno žingsnio
Žvelgdama į pastaruosius šešerius metus, bendrovė „Kauno autobusai“ turi kuo pasidžiaugti: iki tol vidutinis troleibusų ir autobusų amžius siekė 15,7 metų, o štai šių metų pabaigoje šis rodiklis turėtų kristi iki 6,1 metų.
„Stipriai jaunesnis parkas“, – konstatavo UAB „Kauno autobusai“ projektų vadovas Mindaugas Tarasevičius. Savo žodžius jis pagrindžia skaičiais: 2020–2021 m. pristatyta 100 naujų „MAN Lion’s City“ hibridinių autobusų, kiek anksčiau bendrovė įsigijo mažos talpos autobusų „Mercedes-Benz“, 25 vnt. „Temsa LF12“ autobusų ir stipriai atnaujino troleibusų parką naujais 85-iais „Solaris“ troleibusais.
Įsigijus naujų troleibusų 2020 m., visas transporto priemonių parkas tapo žemagrindis. „Anksčiau keleiviams reikėdavo į transporto priemonę lipti laipteliais, o dabar į troleibusą galima žengti vienu žingsniu. Toks sprendimas priimtas norint užtikrinti patogią susisiekimo alternatyvą visiems keleiviams – ypač tiems, kuriems keliavimas viešuoju transportu gali kelti sunkumų. Pavyzdžiui, mamoms su vaikų vežimėliais, senyvo amžiaus ar riboto judumo asmenims“, – pridūrė M. Tarasevičius.
Nauda: UAB „Kauno autobusai“ projektų vadovas M. Tarasevičius teigia, kad sustojimo pagal pareikalavimą sistema jau pasiteisino. Vairuotojui nebereikia sustoti ir atidaryti durų kiekvienoje stotelėje, jei nėra keleivių, kelionė tampa greitesnė ir komfortiškesnė. Regimanto Zakšensko nuotr.
Ne tik komfortas, bet ir saugumas
Prieš kelerius metus UAB „Kauno autobusai“ įgyvendino vieną didžiausių projektų viešojo transporto istorijoje ir įsigijo 100 „MAN Lion’s City“ hibridinių autobusų. Šių autobusų įsigijimas kardinaliai atnaujino viešojo transporto parką, sumažino CO2 emisiją ir pristatė naujos kokybės paslaugą keleiviams.
Tęsiant transporto priemonių atnaujinimą, 2022 m. pasirašyta sutartis dėl dar 64 naujų „MAN Lion’s City“ hibridinių autobusų. Šių metų rugpjūtį į Kauno gatves išriedėjo pirmieji 18 m ilgio autobusai, kurių iš viso bendrovė įsigijo 25, o iki metų pabaigos bendrovę turėtų pasiekti ir 39 standartinio 12 m ilgio autobusai.
„Didelės talpos autobusų poreikis yra didelis – ypač piko metu, kai keleivių srautai dideli, o keleiviai priversti važiuoti susigrūdę. Dėl šios priežasties įsigyti 18 m ilgio autobusai, kurie gali talpinti iki 145 keleivių. Tai pirmieji nauji tokio ilgio autobusai Kauno mieste“, – kalbėjo M. Tarasevičius
Pašnekovas akcentavo, kad naujos transporto priemonės leidžia užtikrinti ne tik naujesnį transporto priemonių parką, bet ir gerėjančią paslaugų kokybę.
„Ne taip seniai dar važinėjome 20 metų senumo autobusais ir troleibusais, kurių buvo prastos ne tik techninės galimybės, bet ir išvaizda: jokio kondicionavimo, susidėvėjusios sėdynės ir t. t. Dabar šviesu, šilta, kondicionuojama, o ir keliauti saugiau – kiekvienoje transporto priemonėje įrengtos vaizdo stebėjimo kameros“, – pabrėžė pašnekovas.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Kauniečiai renkasi viešąjį transportą
Nuolat raginama rinktis viešąjį transportą, tačiau pastarieji įvykiai pasaulyje lėmė pasikeitusius keleivių įpročius.
„2019 m. mus užklupo pandemija. Tais metais keleivių skaičius gerokai sumažėjo. Šiuo metu keleivių srautai nevisiškai atsikūrė, trūksta iki 5 proc., tačiau galime pasidžiaugti, kad didelė dalis keleivių sugrįžo“, – konstatavo M. Tarasevičius.
Jis svarsto, kad daugumos kauniečių įpročiai pandemijos laikotarpiu pasikeitė: „Kai kurie žmonės ir toliau dirba iš namų arba įsigijo nuosavą automobilį. Kiti į darbą važiuoja su kolegomis ar renkasi kitą keliavimo būdą – važiuoja dviračiu, eina pėsčiomis. Matome, kad kauniečiai renkasi darnų judumą, nes tikrai yra kuo didžiuotis – ne tik sparčiai besiplečiančiais dviračių ir pėsčiųjų takais, bet ir vienu jauniausiu autobusų parku Europoje“, – pridūrė „Kauno autobusų“ atstovas.
STOP mygtuko nauda
Paslaugų kokybei gerinti bendrovė ne tik atnaujina transporto priemones, bet ir siekia modernizuoti viešojo transporto sistemą.
Keleivių patogumui nuo rugpjūčio 1 d. įdiegta papildoma funkcija – STOP mygtukas, kurį paspaudus transporto priemonė sustoja artimiausioje stotelėje. Šios naujovės keleiviai laukė – daugelis piktindavosi sustojimu stotelėse ir durų atidarymu, kai nėra nei išlipančių, nei įlipančių keleivių.
„Ilgai vertinome šių pokyčių naudą ir visuomenės reakciją. Vis dėlto po ilgų diskusijų buvo priimtas sprendimas įgyvendinti sustojimo pagal pareikalavimą sistemą. Turiu konstatuoti, kad pastebime gerus pokyčius: ši tvarka jau pasiteisino. Vairuotojui nebereikia sustoti ir atidaryti durų kiekvienoje stotelėje, jei nėra keleivių, kelionė tampa greitesnė ir komfortiškesnė. Pastebime ir degalų sutaupymą“, – teigė M. Tarasevičius.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Jis priduria, kad įmonė vis dar koordinuoja šį procesą.
„Turime įvertinti, kuriose stotelėse bus sustojama, kuriose – ne. Į tai atsižvelgę koreguosime maršrutų grafikus ir trumpinsime kelionės laiką. Kai kuriuose maršrutuose grafikų pokyčiai jau yra įgyvendinami, tačiau didesni pokyčiai dar laukia. Rugsėjo mėnuo – adaptacinis laikotarpis, kai po vasaros atostogų keleiviai grįžta į viešąjį transportą. Nauji keleiviai ieško tinkamiausių būdų pasiekti ugdymo įstaigas, darbovietes. Rudens pabaigoje, nusistovėjus keleivių srautams, bus galima dar geriau įvertinti sustojimo stotelėse dažnumą ir pagal tai koreguoti maršrutų grafikus“, – pabrėžė pašnekovas.
Beje, jis skuba užbėgti už akių ir dar vienai nerimą kėlusiai kauniečių diskusijai, esą kai kurių autobusų ir troleibusų stotelių gali nebelikti, jeigu jose niekas nenorės nei įlipti, nei išlipti.
„Neplanuojame retinti viešojo transporto stotelių. Net jei stotelėje įlipa tik vienas keleivis – ji reikalinga“, – pridūrė „Kauno autobusų“ atstovas.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Turi penkerius metus
Viešąją keleivių pervežimo paslaugą teikianti įmonė, atrodytų, jau gali lengviau atsikvėpti ir ramiai laukti didėjančio keleivių srauto, tačiau dar yra dėl ko pasukti galvą.
Alternatyvių degalų įstatymas numato, kad iki 2029 m. visas viešasis transportas turėtų būti varomas degalais iš atsinaujinančiųjų energijos išteklių.
„Ar pirkti naujus elektrinius autobusus, o gal vandeniliu varomus? Šiuo metu analizuojame, kas būtų geriausia. Kol kas konkrečių planų neturime. Tik džiaugiamės, kad trečdalio turimo parko keisti nereikės. Kalbu ne tik apie troleibusus, bet ir apie šiais metais gaunamus 64 naujus autobusus. Šie varomi gamtinėmis dujomis, taip pat gali būti varomi ir biometanu – viena iš alternatyvių degalų rūšių“, – pridūrė M. Tarasevičius.
Apibendrindamas pašnekovas darkart pabrėžia, kad visos naujos transporto priemonės iliustruoja tai, koks turi būti XXI a. viešojo transporto parkas.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„European Merchant Bank“ pelnas išaugo 2,4 karto
2023 m. III ketv. „European Merchant Bank“ („EMBank“) pavyko išlaikyti spartų augimą ir pagerinti visus pagrindinius finansinius rodiklius. ...
-
PLC „Mega“ skelbia, kaip dirbs per Kalėdų šventes ir Naujuosius metus1
Prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ valdytojai praneša, kad per Kalėdų ir Naujųjų metų šventes dirbs kitaip nei įprastai. ...
-
Prekybininkai šiemet tikisi parduoti daugiau kalėdinių eglučių žaisliukų3
Prasidedantis kalėdinių eglučių žaisliukų pirkimas vėl sumuš praėjusių metų pardavimų rekordus, sako prekybininkai. ...
-
Per Kalėdas į užsienį keliaus keturis kartus daugiau žmonių nei įprastai1
Artėjant intensyviausiam žiemos kelionių laikui – Kalėdoms – turizmo atstovai sako, kad žmonių įpročiai pernelyg nesikeis, o šiuo laikotarpiu į užsienį patrauks iki keturių kartų daugiau žmonių nei įprastą savaitę. ...
-
RRT ataskaita: „Tele2“ ir toliau turi daugiausiai klientų Lietuvoje – auga duomenų vartojimas3
Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) trečiojo 2023 m. ketvirčio ataskaitos duomenimis, mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ ir toliau išlaiko didžiausią rinkos dalį. Operatoriaus aktyvių kalbinio ry&scaro...
-
„Citus“ ekspertai: Vilniaus rinkoje gelbėta pasiūla, nors „paklausos spyruoklė“ spaudžiasi
Artėjant Kalėdų karštinei trijų didžiausių Lietuvos miestų rinkos išlieka labai panašiame aktyvumo lygyje, remdamiesi preliminariais lapkričio mėn. duomenimis, teigia kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos &bdqu...
-
Automobilių pramonės pulsas: siekiai – įsitvirtinti ateities rinkoje4
Gamintojų reikalai: vieni planuoja investuoti milijardus eurų į elektromobilių ir jiems skirtų reikmenų gamybą, kiti savo verslo padėtį vadina kritine, treti pristato naujoves. ...
-
Prizai – už žaliojo susisiekimo idėjas, naudingas inovacijas2
Tarptautiniame Transporto inovacijų forume Vilniuje įteikti „Žaliojo susisiekimo“ apdovanojimai – už įgyvendintas žaliojo susisiekimo idėjas, keliavimo ir transportavimo įpročius keisti skatinančias iniciatyvas, darnaus judumo inova...
-
„Swedbank“ sumokėjo 52,5 mln. eurų, SEB – 34 mln. eurų solidarumo įnašo3
Pasibaigus antros solidarumo įmokos mokėjimo terminui, vieni didžiausių Lietuvos komercinių bankų „Swedbank“ ir SEB pranešė į valstybės biudžetą pervedę atitinkamai 52,5 mln. ir 34,1 mln. eurų. ...
-
Jei lankausi pas psichologą, darbdaviui apie tai nereikia žinoti8
Darbuotojų baimė kreiptis psichikos sveikatos pagalbos, dvejonės dėl konfidencialumo, savikritika ir netikėjimas psichinės pagalbos paslaugomis vis dar gajus. Darbuotojo psichikos sveikatos gerovė turėtų būti vienas esminių darbdavio prioritetų. Ju...