- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Liūtukas ir Ko“ sėkmės receptas – 30 metų dėmesio kokybei ir darbuotojams
-
„Liūtukas ir Ko“ sėkmės receptas – 30 metų dėmesio kokybei ir darbuotojams
-
„Liūtukas ir Ko“ sėkmės receptas – 30 metų dėmesio kokybei ir darbuotojams
-
„Liūtukas ir Ko“ sėkmės receptas – 30 metų dėmesio kokybei ir darbuotojams
-
„Liūtukas ir Ko“ sėkmės receptas – 30 metų dėmesio kokybei ir darbuotojams
Šaldytus koldūnus ir pusgaminius gaminantis „Liūtukas ir Ko“ per pastaruosius tris dešimtmečius augo, plėtėsi ir kėlė šaldytų pusgaminių kartelę. Per veiklos vystymo laiką įmonė užėmė lyderio poziciją ir jos neužleidžia jau 30 metų. Šiuo metu Lietuvoje parduodama apie 55 proc. „Liūtukas ir Ko“ pagamintos produkcijos, kita dalis eksportuojama ne tik į Europos Sąjungos šalis, bet ir į Australiją.
„Siekiame būti kokybės ir patikimumo etalonu mūsų gaminamų produktų kategorijose. Mūsų vadovai ir technologų komanda nuolat dalyvauja maisto parodose, siekia pritaikyti mūsų gaminamiems produktams pamatytas naujienas, formas, skonius. Jie siekia įsigilinti į kiekvienos šalies ar net šalies regiono skonius ir įpročius. Esame atvira ir moderni įmonė, tai – mūsų stiprybė ir išskirtinumas“, – sakė „Liūtukas ir Ko“ vadovas Andrius Uptas.
Andrius Uptas. „Liūtukas ir Ko“ archyvo nuotr.
Gausus pasirinkimas bet kokio skonio mėgėjams
„Liūtukas ir Ko“ vyriausioji technologė ir kokybės vadovė Kristina Burinskienė pasakoja, kad per 30 veiklos metų įmonės asortimentas išsiplėtė daugybę kartų. Jis formuojamas atsižvelgiant į vartotojų lūkesčius ir besikeičiančius valgymo įpročius.
„Pirmieji gaminiai buvo koldūnai su mėsos įdaru. Asortimente turėjome vos 2 rūšis koldūnų su mėsa, o jiems gaminti naudojome tik vieną formavimo mašiną. Produktų pasirinkimas augo kartu su paklausa. Šaldytų produktų rinkai pradėjus plėstis, vartotojams pasiūlėme koldūnų su įvairiais naujais įdarais: bulvių, varškės, grybų, vaisių. Siekdami patenkinti vartotojų poreikius, ugdyti požiūrį į sveikesnę mitybą, nuo 2011 m. pradėjome gaminti ekologiškus produktus“, – kalbėjo K. Burinskienė.
Pasak jos, įmonė siūlė sveikesnių pusgaminių alternatyvą: koldūnų su jautienos ir daigintų kviečių įdaru, taip pat virtinių su kalakutienos ir daigintų kviečių įdaru, kukurūzų, ryžių, grikių miltų blynelius su varškės ir špinatų, daržovių, kalakutienos įdarais. Vis dėlto, pažymi technologė, lietuviai gana konservatyvūs, įpratę valgyti tai, ką žino iš senų laikų. Todėl nauji gaminiai į rinką įvedami palaipsniui.
Nuolatinis kokybės ir saugos gerinimas
„Liūtukas ir Ko“ vadovas A. Uptas sako, kad itin daug dėmesio skiriama aukščiausiai produkcijos kokybei ir ji išlaikoma tokia pat aukšta tiek Lietuvos, tiek eksporto rinkoms.
Gamybos procesas. „Liūtukas ir Ko“ archyvo nuotr.
Kokybės ir maisto saugos gerinimas – nesibaigiantis procesas. Diegiant modernias technologijas ir inovatyvius sprendimus, šie rodikliai nuolat gerinami. Pasak „Liūtukas ir Ko“ vyriausiosios technologės ir kokybės vadovės, produktų kokybė bei sauga valdoma nustatant kokybės, maisto saugos politiką, užsibrėžiant tikslus, kuriems įgyvendinti identifikuoti procesai, veikiantys realizuojamo produkto kokybę bei saugą.
Pusgaminiai palengvina buitį. Koldūnai, virtiniai blyneliai, bulviniai pusgaminiai yra puikus pasirinkimas, norint mažiau laiko praleisti virtuvėje.
Įmonėje sukurta integruota kokybės bei maisto saugos vadybos sistema, padedanti užtikrinti stabilią produkto kokybę, padidinanti maisto saugumą. Tai parodo ypatingą įmonės atsakomybę prieš klientus. Pagrindinis dėmesys, tenkinant klientų poreikius ir lūkesčius, kreipiamas į produkto atitiktį, patikimumą, pristatymą, kainą ir gyvavimo ciklo sąnaudas, produkto saugą, atsakomybę už gaminį bei poveikį aplinkai.
Šaldant mažiausiai pakinta pusgaminių vertė
Vartotojų įpročiai ir poreikiai nuolat kinta. Tai parodė ir pandemijos laikotarpis. Net ir leidžiant laiką namuose, maisto ruošai siekiama sugaišti mažiau laiko, ypač šiltuoju metų sezonu. Per pandemiją šaldytų pusgaminių kategorija tapo itin paklausi ir tai, žinoma, lėmė aukštesnius nei įprasta įmonės rezultatus.
Įmonės įkūrėjas, akcininkas Vytautas Mickūnas (dešinėje) ir akcininkas Laurynas Mickūnas. „Liūtukas ir Ko“ archyvo nuotr.
„Pusgaminiai palengvina buitį. Koldūnai, virtiniai blyneliai, bulviniai pusgaminiai yra puikus pasirinkimas, norint mažiau laiko praleisti virtuvėje. Šaldant mažiausiai pakinta maistinė ir biologinė vertė. Išvirtas užšaldytas produktas savo skoniu, aromatu, spalva ir išvaizda beveik nesiskiria nuo šviežiai pagaminto“, – pasakojo kokybės vadovė K. Burinskienė.
Svarbiausias faktorius koldūnų kokybei ir saugumui yra staigus užšaldymas. Nuo to, kaip atliekamas sušaldymo procesas, priklauso ir galutinė produkto kokybė. Koldūnų užšaldymas vyksta 30–35 laipsnių temperatūroje. Toks užšaldymas apsaugo produktą nuo mikrobinio gedimo. Kuo žemesnė temperatūra ir kuo greičiau ji krenta, tuo greičiau sustabdoma mikroorganizmų veikla.
„Liūtukas ir Ko“ produktų gamyboje nenaudojami jokie konservantai, produktų galiojimo terminas pailginamas staigiai užšaldant.
Norint išlaikyti produktą saugų ir kokybišką, visiškai užtenka konservavimo šalčiu. Todėl „Liūtukas ir Ko“ produktų gamyboje nenaudojami jokie konservantai, produktų galiojimo terminas pailginamas staigiai užšaldant. Pagrindinis įmonės tikslas ir yra apsaugoti pirkėjo sveikatą, užtikrinti, kad pirkėjas gautų tik saugų, kokybišką, išskirtinio skonio, lengvai paruošiamą produktą, pagamintą iš natūralių žaliavų.
Kelias nuo rankų darbo iki modernios įrangos
K. Burinskienė pasakoja, kad iš pradžių buvo gaminti tik koldūnai, bet įvertinus vartotojų lūkesčius, į asortimentą įtraukti bulviniai pusgaminiai (cepelinai, žemaitiški blynai, bulviniai rageliai, bulviniai kukuliai), taip pat lietiniai blyneliai su mėsos, varškės, desertiniais įdarais.
Vis dėlto apie 60 proc. gamybos apimties sudaro koldūnai su mėsos įdaru. Patys populiariausi, labiausiai vartotojų mėgstami yra „Karališkieji“ koldūnai su mėsos įdaru. Jie išsiskiria savo dydžiu, jis ypač priimtinas vaikams. Ypatingą koldūnų skonį sukuria specialaus paruošimo ir sudėties tešla bei kokybiškas kiaulienos įdaras.
„Šiandien „Karališkuosius“ koldūnus gaminame formavimo mašinomis, tačiau jų kelias prasidėjo nuo pusiau rankinio darbo. Pusmėnulio formos koldūną formuodavo įranga, o galutinę formą koldūnui suteikdavo darbuotojos. Koldūnus lipdydavo rankomis keliolika darbuotojų, kiekvienas koldūnas buvo gerai sulipinamas, pusmėnulio krašteliai užriečiami, kaip močiutės ir mamos gamina namuose“, – gamybos ypatybes įvardijo kokybės vadovė.
„Liūtukas ir Ko“ 30-mečio šventės akimirka. Įmonės archyvo nuotr.
Ilgamečiai darbuotojai užtikrina tradicijų tęstinumą
„Liūtukas ir Ko“ dirba daugiau nei 100 žmonių. Įmonės 30-ojo jubiliejaus proga visi darbuotojai su šeimomis buvo pakviesti į jaukią šventę.
Net 37 proc. „Liūtukas ir Ko“ darbuotojų yra ilgamečiai, dirbantys įmonėje daugiau nei dešimtmetį. Tarp jų yra ir tokių, kurie dirba ilgiau nei 15 ar 20 metų. Įmonės stabilumas ir įvaizdis taip pat neabejotinai daro įtaką darbuotojų pasirinkimui.
Įmonėje kiekvienas darbuotojas vertinamas kaip savo srities specialistas, nepriklausomai nuo to, kokias pareigas jis eina ar kokias funkcijas atlieka. Kiekvienas savo darbą išmano geriausiai, todėl įsiklausoma į darbuotojų pasiūlymus ar nuomonę, kai darbo procesuose reikia pakeitimų ar patobulinimų. Darbuotojai, anot A. Upto, yra „Liūtukas ir Ko“ vertybė, be kurių trisdešimtmetį trunkantį įmonės sėkmė – neįsivaizduojama.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prekybininkai šiemet tikisi parduoti daugiau kalėdinių eglučių žaisliukų2
Prasidedantis kalėdinių eglučių žaisliukų pirkimas vėl sumuš praėjusių metų pardavimų rekordus, sako prekybininkai. ...
-
Per Kalėdas į užsienį keliaus keturis kartus daugiau žmonių nei įprastai1
Artėjant intensyviausiam žiemos kelionių laikui – Kalėdoms – turizmo atstovai sako, kad žmonių įpročiai pernelyg nesikeis, o šiuo laikotarpiu į užsienį patrauks iki keturių kartų daugiau žmonių nei įprastą savaitę. ...
-
RRT ataskaita: „Tele2“ ir toliau turi daugiausiai klientų Lietuvoje – auga duomenų vartojimas3
Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) trečiojo 2023 m. ketvirčio ataskaitos duomenimis, mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ ir toliau išlaiko didžiausią rinkos dalį. Operatoriaus aktyvių kalbinio ry&scaro...
-
„Citus“ ekspertai: Vilniaus rinkoje gelbėta pasiūla, nors „paklausos spyruoklė“ spaudžiasi
Artėjant Kalėdų karštinei trijų didžiausių Lietuvos miestų rinkos išlieka labai panašiame aktyvumo lygyje, remdamiesi preliminariais lapkričio mėn. duomenimis, teigia kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos &bdqu...
-
Automobilių pramonės pulsas: siekiai – įsitvirtinti ateities rinkoje4
Gamintojų reikalai: vieni planuoja investuoti milijardus eurų į elektromobilių ir jiems skirtų reikmenų gamybą, kiti savo verslo padėtį vadina kritine, treti pristato naujoves. ...
-
Prizai – už žaliojo susisiekimo idėjas, naudingas inovacijas2
Tarptautiniame Transporto inovacijų forume Vilniuje įteikti „Žaliojo susisiekimo“ apdovanojimai – už įgyvendintas žaliojo susisiekimo idėjas, keliavimo ir transportavimo įpročius keisti skatinančias iniciatyvas, darnaus judumo inova...
-
„Swedbank“ sumokėjo 52,5 mln. eurų, SEB – 34 mln. eurų solidarumo įnašo3
Pasibaigus antros solidarumo įmokos mokėjimo terminui, vieni didžiausių Lietuvos komercinių bankų „Swedbank“ ir SEB pranešė į valstybės biudžetą pervedę atitinkamai 52,5 mln. ir 34,1 mln. eurų. ...
-
Jei lankausi pas psichologą, darbdaviui apie tai nereikia žinoti8
Darbuotojų baimė kreiptis psichikos sveikatos pagalbos, dvejonės dėl konfidencialumo, savikritika ir netikėjimas psichinės pagalbos paslaugomis vis dar gajus. Darbuotojo psichikos sveikatos gerovė turėtų būti vienas esminių darbdavio prioritetų. Ju...
-
„LTG Infra“ generaliniu direktoriumi paskirtas V. Žalimas2
„Lietuvos geležinkelių“ antrinės bendrovės „LTG Infra“ generaliniu direktoriumi paskirtas verslo konsultantas Vytis Žalimas. ...
-
Visos dovanos – po vienu stogu „Didžiojoje kalėdinėje Kauno mugėje“6
Gruodžio 9–10 dienomis „Žalgirio“ arena taps kalėdiniu miesteliu po vienu stogu. Arenoje susiburs kone 150 skirtingų kalėdinių dovanų, aprangos ir aksesuarų kūrėjų bei maisto gamintojų. ...