Nuo kovo – svarbūs pokyčiai būsimiems vairuotojams: keičiama vertinimo tvarka

  • Teksto dydis:

Nuo kovo bandantiems įgyti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą reikalavimai keisis. „Regitra“ žada, kad pokyčiai būtini tam, kad egzamino metu neliktų vietos interpretacijoms. Tačiau ne visos vairavimo mokyklos tuo tiki. Yra manančių, kad pokyčiai sukels dar didesnį chaosą.

Vairavimo instruktoriai įsitikinę, kad egzaminų pradedantys vairuotojai išlaiko ne dėl to, kad nemoka, o dėl to, kad jaudinasi.  

„Dažniausiai būna priežastys jaudulys, stresas ir dėl to, kad stresinėje situacijoje kartais atsijungia loginis mąstymas“, – sakė „Autologija“ vadovas Kastytis Povilaitis.

Tačiau „Regitros“ egzaminuotojai žada pokyčių, kurie būsimiems vairuotojams esą tik į naudą. Nuo kovo 1 dienos egzaminuotojai vairuotojus vertins vadovaudamiesi nauja tvarka. O kriterijų nemažai. Būsimi vairuotojai privalės dviratininkus lenkti bent pusantro metro atstumu, visus kelyje kylančius pavojus ne tik tinkamai įvertinti, bet ir savo veiksmus pritaikyti, o greitį 10 km/h viršyti ne ilgiau nei tris sekundes. Instruktoriai įsitikinę, kad greičio pakeitimų išties reikėjo.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

„Važiuojame aikštelėje, kur greitis 20 ar ribojimas 30. Tai tą 10 procentų labai lengva viršyti, o saugumui įtakos nelabai daro tie pora kilometrų. Užtai mokiniai būdavo neišlaiko. O kai padarė 10 kilometrų, tai yra konkretumas“, – teigė „Rigveda“ instruktorius Darius Zakarauskas.

O „Regitra“ aiškina, kad nauji pokyčiai taisyklių nepalengvins, tik sumažins klaidų interpretacijas.

„Ne paklaidoje esmė, o vertinimo kriterijuje. Įvertinti nedidelį skirtumą, kai didelis ribotas, tokį pamatyti spidometre nėra taip paprasta“, – tvirtino „Regitros“ atstovas Algimantas Tarabilda.

Tiesa, kai kurie instruktoriai įsitikinę, kad erdvės interpretacijoms atsiras visada.

„Čia subjektyvumo gali atsirasti. Optimalu būtų iki smulkmenų kiekvieną situaciją surašyti, bet deja gyvenimas yra toks, kad tos situacijos būna labai skirtingos“, – tvirtino K. Povilaitis.

Kitos vairavimo mokyklos prieštarauja ir tikina, kad „Regitros“ pakeitimai būsimiems vairuotojams egzaminą palengvins.

„Ir vairavimo instruktoriai, ir mokytojai turėtume vienodai suprasti ir vertinti tuos kriterijus. Vienodai mokyti, vienodai egzaminuoti, nes daugiausia vairuojantiems kildavo problemų, kad vienas instruktorius vienai moko, nueina pas kitą, kitas šiek tiek kitaip “, – kalbėjo K. Povilaitis

Vis dėlto vairavimo mokyklos įsitikinusios, kad labiausiai pokyčių reikia ne egzamine, o pamokose, nes 30 valandų vairavimo esą nepakanka.

„Mokinys atėjęs, kuris niekada nebandė važiuoti, pradeda nuo nulio. Faktas, kad yra per mažai“, – įsitikinęs D. Zakarauskas.

„Regitros“ duomenimis, praėjusiais metais teorijos egzaminą būsimi vairuotojai laikė 123 tūkstančius kartų, o praktikos – daugiau nei 134 tūkstančius kartų. Kai kovą įsigalios vertinimo pokyčiai, „Regitra“ žada, kad paties egzamino eiliškumas ar trukmė nesikeis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gana sekti pasakas

Gana sekti pasakas portretas
Vieša paslaptis, kad daugelis neišlaiko ne dėl to, kad jaudinasi, o kad perlaikymai ir tolesni mokymai kainuoja, tai yra biznis, ir kai kurie yra suinteresuoti pasipelnyti.

Anonimas

Anonimas portretas
dar daugiau glusu gatvese bus ! ryte atvaziuokit prie kokio darzelio ar mokyklos ir pamatysite VISA savo mokyklu GRAZUMA !

Koks skirtumas

Koks skirtumas portretas
Manau regitra apsirukia kanapemis branduolinius ginklus kuria,ir ant ju patys atsises poto
VISI KOMENTARAI 19

Galerijos

Daugiau straipsnių