- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno pareigūnai pranešimų dėl keliamo transporto priemonių triukšmo mieste sulaukia gana dažnai. Šiais metais Kaune dėl to jau surašyti protokolai 28 motociklų vairuotojams. Anot policininkų, su šia problema kovoti padėtų sugriežtinta tvarka techninės apžiūros (TA) metu, tačiau TA įmonių asociacijos vadovas LNK žiniose sakė – to negana.
Kol Vilniaus gyventojai kenčia nuo motociklų keliamo triukšmo, Kauno ir kitų didmiesčių pareigūnai sėkmingai kovoja su šia problema. Kauno pareigūnai pranešimų dėl keliamo transporto priemonių triukšmo mieste sulaukia gana dažnai. Šiais metais protokolai dėl transporto keliamo per didelio triukšmo jau surašyti 28 motociklų vairuotojams.
Policininkų darbui padeda itin inovatyvus prietaisas, kuris ypač pasitarnauja vykstant į tokius iškvietimus, – triukšmo matuoklis. Nustačius pažeidimą, bauda už pirmą kartą yra nuo 100 eurų iki 600 eurų, už antrą – 500–1 000 eurų. Taip pat yra panaikinama transporto priemonės privalomoji TA. Anot policijos pareigūnu, su šia problema kovoti padėtų sugriežtinta tvarka TA metu, jei būtų tikrinamas transporto priemonių keliamas triukšmas. LNK žiniose apie tai buvo klabintas TA įmonių asociacijos vadovas Renaldas Gabartas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar teisinga būtų šią problemą deleguoti tik jūsų apžiūrų stotims?
– Kol kas taip ir yra. Iš principo, tik TA centruose yra tikrinamos visos transporto priemonės. Gal motociklai labiau erzina, nes jie konstrukciškai yra patys iš savęs triukšmingesni ir jie labiau atkreipia dėmesį, ypač, kai žmonės tuo piktnaudžiauja. Tačiau motociklas atvažiuoja į TA kartą per du metus, todėl, kas atsitinka tame tarpe tarp vieno ir kito apsilankymo, galima tik spėlioti. Aš esu klausęs ne vieno motociklu važinėjančio žmogaus, kodėl ta triukšmo problema tokia aktuali, tai jie iš principo turi du pagrindinius argumentus.
Triukšmas yra jų tam tikro „matomumo“ įrankis, kad jie atkreiptų į save dėmesį eismo sraute. Nes motociklas užima nedidelį plotą, juda labai greitai, dirstelėjęs į automobilio galinio vaizdo veidrodėlį, gali nepamatyti, o už sekundės, žiūrėk, jau ir yra. Taigi, tas motociklininkas, darydamas prielaidą, kad jo nemato, atsuka rankeną ir jį tada tikrai išgirsta. Kitas momentas yra susijęs su variklio naudingumo koeficientu, nes dalį vidaus degimo variklių galios suvalgo išmetimo sistema. Tai vairuotojas, ją modifikuodamas, išmesdamas tuos triukšmo slopinimo elementus, gauna šiek tiek papildomos galios ir jam galbūt dinamiškesnis tas motociklas tampa. Tai čia toks, na, šiek tiek savęs apgaudinėjimas.
Esu klausęs ne vieno motociklu važinėjančio žmogaus, kodėl ta triukšmo problema tokia aktuali, tai jie iš principo turi du pagrindinius argumentus.
– Daug kam tada kyla klausimas, kaip tokia transporto priemonė įveikia tą privalomąją TA?
– Labai paprastai. Į TA, kaip taisyklė, atvažiuoja motociklas toks, koks jis nuriedėjo nuo konvejerio gamykloje. Ten yra aiškiai užfiksuota, kokios kubatūros yra variklis, kokį jis maksimalų triukšmą gali skleisti, ir viršijančių tas ribas yra ant pirštų suskaičiuojamas kiekis. Metinė statistika per pastaruosius, man atrodo, penkerius metais, kiek žiūrėjau, po truputėlį didėja, bet neperlipa 2 proc. ribos, t. y. 2 proc. nuo maždaug 45 tūkst. motociklų, kurie šiuo metu yra eksploatuojami, turi tą problemą, ir ją, aišku, nesunkiai išsprendžia nuvažiavę į servisą.
Išvažiavę iš TA stoties, užtrunka, jei neklystu, 5-10 min. padaryti taip, kad jis vėl būtų triukšmingas ir „matomas“. Tai, jei žmogus bent kiek nagingas, per keletą minučių atsukęs porą varžtų, užsideda kitą išmetimo sistemos antgalį ir tada dvejus metus gali kelti triukšmą. Tai kol bus tik TA, drįsčiau sakyti, kad padėtis nesikeis arba keisis į dar blogesnę pusę. Kitas sprendimas – kad iš tikrųjų atsirastų kontrolė keliuose, kai kiekvienas išvažiuojantis, žinodamas, kad tą problemą turi, galėtų būti patikrintas ir sulaukti tos didžiulės baudos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neužsidega žalias šviesoforo signalas: kaltas pats vairuotojas?14
Jei neužsidega žalias šviesoforo signalas, gali būti, jog dėl to pats vairuotojas yra kaltas. Juk pasitaiko, kad sėdi prie vairo, lauki žalio šviesoforo signalo, sankryža niekas nevažiuoja, tačiau tau vis tiek toliau dega raudona &scaron...
-
Apyrankė su briliantais ir ypatinga padanga1
Papuošalų gerbėjai gali beveik už 10 tūkst. eurų įsigyti apyrankę, pagamintą iš „Formulės 1“ automobilio padangos. ...
-
Išskirtiniai „Ducati“ – su čempionų autografais1
Motociklų sporto žvaigždžių – pasaulio čempionų italo Francesco Bagnaia ir ispano Alvaro Bautistos – vairuojamų „Ducati“ replikas galima pamatyti ir Lietuvoje. ...
-
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose išrinkti trys geriausieji5
Kone tris dešimtmečius vykstančio konkurso „Lietuvos metų automobilis“ istorijoje pasiekus finišą, buvo išrinktas ne vienas, o net trys geriausi: skirtingose kainų kategorijose triumfavo „Nissan X-Trail“, &bdqu...
-
Šalčio spąstai baisūs tik nepasiruošusiems9
Gruodį spustelėję pirmieji tikri žiemos šalčiai vairuotojams jau spėjo iškrėsti nemažai išdaigų. Vieniems tai kainavo vėlavimą į darbą, kitiems lėmė kur kas rimtesnių bėdų – gedimą kelyje ar avariją. Ekspertai pat...
-
Siūlo apmokestinti elektromobilių įkrovimą uostamiestyje32
Klaipėdos savivaldybės administracija siūlys tarybai balsuoti už sprendimą apmokestinti viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių paslaugas. Už kilovatvalandę bus prašoma 40 centų. Panašu, kad uostamiesčio įkrovimo stotelės ...
-
Vyriausybė: taksi vairuotojai ir pavėžėjai turės turėti europinį ar NATO šalies pažymėjimą13
Vyriausybė trečiadienį pritarė Kelių transporto kodekso pakeitimams, kuriais nuo kitų metų gegužės būtų keičiama keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais tvarka. Jiems dar turės pritarti Seimas. ...
-
Seimas e. tollingo įdiegimą atidėjo iki 2025-ųjų sausio3
Dėl teisminių ginčų užtrukus elektroninės sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui, Seimas leido jos veiklos pradžią atidėti iki 2025-ųjų sausio. Vyriausybė siūlė šią datą atidėti ik...
-
Į gatves grąžina žaliąsias rodykles: kainuos šimtatūkstantines sumas?47
Taip garsioji Saltoniškių ir Narbuto gatvių sankryža sostinėje atrodė 2020 m. sausį – nei žalios rodyklės, nei papildomos sekcijos, leidžiančios sukti į dešinę. Automobilių eilės iškart išaugo. Šiuo metu v...
-
Tūkstančiai avarijų keliuose sukeliamos tyčia: atskleidė sukčių schemas8
Eismo įvykis, kad ir nedidelis, ko gero, daugeliui vairuotojų sukeltų nemažą stresą. Tačiau, pasirodo, kad mūsų šalyje per metus tūkstančiai avarijų yra sukeliamos tyčia, praneša LNK. ...