Verslo pulsas: nauji projektai ir abejonės

  • Teksto dydis:

Transporto priemonių gamintojų stovyklose – skirtingos nuotaikos: vieni kuria bendrus projektus, kiti atsisako arba plėtoja ambicingus užmojus, treti svarsto apkarpyti savo verslą.

Gigantų tuoktuvės

Vokietijos automobilių gamintoja „Bayerische Motoren Werke“ (BMW) kartu Japonijos lydere „Toyota“ kurs vandenilio kuro elementais varomus automobilius.

Vandenilinės kai kurių modelių versijos turėtų rinkoje pasirodyti 2028 m., o varikliai bus sukurti kartu su „Toyota“.

BMW viceprezidentas Michaelis Rathas pareiškė, kad tokie automobiliai būtų patrauklūs pirkėjams, kurie neturi namuose elektromobilių įkroviklių arba kuriems reikia važiuoti didelius atstumus be prieigos prie įkrovimo stotelių.

Kuro atsargų papildymas vandeniliu yra greitesnis nei tradicinių elektromobilių įkrovimas ir labiau panašus į procedūrą tradicinėje degalinėje, pažymėjo M. Rathas.

„Toyota“ ir BMW taip pat ketina plėtoti vandenilinio kuro elementų papildymo infrastruktūrą.

Tikslas – miglose

Švedijos lengvųjų automobilių gamintoja „Volvo Cars“ pareiškė nepasieksianti 2021-aisiais užsibrėžto tikslo iki 2030-ųjų pradėti gaminti tik elektromobilius.

Anot bendrovės, tai iš dalies lėmė lėtas įkrovimo infrastruktūros diegimas ir valstybinių paskatų elektromobilių naudojimui atšaukimai kai kuriose šalyse.

„Visiškas elektrifikavimas išlieka pagrindiniu „Volvo Cars“ gamybos strategijos ramsčiu, tačiau to nebus įmanoma pasiekti iki 2030-ųjų dėl rinkos sąlygų ir klientų poreikių“, – teigiama bendrovės pranešime.

Bendrovė tvirtina dabar sieksianti, kad iki 2030 m. elektrifikuoti automobiliai sudarytų 90–100 proc. jos parduodamų automobilių. Planuojama, kad kitąmet ši dalis sieks 50–60 proc.

Šiuo metu „Volvo Cars“ rinkoje – penki visiškai elektriniai automobiliai, o dar penki modeliai yra kuriami.

BMW ir „Toyota“ sukurti vandeniliniai modeliai turėtų rinkoje pasirodyti 2028 m.

Skausmingas žingsnis

Vokietijos gigantas „Volkswagen“ svarsto galimybes uždaryti kelias gamyklas Vokietijoje ir atsisakyti įsipareigojimo iki 2030-ųjų nebemažinti darbo vietų skaičiaus.

Bendrovės generalinis direktorius Thomas Schaeferis pareiškė, kad pernai pradėta sąnaudų mažinimo programa keliais milijardais eurų atsilieka nuo tikslo.

Pasak jo, padėtis Europos automobilių pramonėje pastaruoju metu komplikavosi, ypač dėl naujų žaidėjų skverbimosi.

Bendrovės vadovybė siūlo uždaryti bent po vieną automobilių ir atsarginių dalių gamyklą. Tai būtų pirmasis nuo „Volkswagen“ įkūrimo skausmingas žingsnis.

Pernai „Volkswagen“ paskelbė apie planus per ateinančius metus sutaupyti 10 mlrd. eurų ir atleido dalį grupės darbuotojų, siekdamas padidinti pelningumą.

BYD įsitvirtina Meksikoje

Kinų koncernas BYD paneigė „Bloomberg“ pranešimą esą įšaldė ketinimus statyti gamyklą Meksikoje.

„Bloomberg“ teigimu, Kinijos gamintojai neva nusprendė luktelėti, kaip susiklostys JAV prezidento rinkimai ir kokios ekonominės politikos bus galima tikėtis ateityje.

Vis dėl BYD atstovybės JAV vadovė Stella Li pareiškė, kad koncernas jokios pertraukos neskelbė – projekto Meksikoje darbai vyksta pagal numatytą planą.

„Automobiliai bus skirti vietos rinkai, o ne eksportui, todėl JAV užsienio politika verslui įtakos neturės“, – teigė S. Li.

BYD Meksikoje jau parduoda kai kuriuos modelius, kuriuos įveža iš Kinijos. Ypač paklausus pikapas „Shark“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nuomonė

Nuomonė portretas
Šaunuoliai kinai.

e-tron

e-tron portretas
palauksiu kol galima bus vandens isipilti ir vaziuoti. Vandenilio hui rasi kur pasiimti...

Apžvalga lt

Apžvalga lt portretas
Lietuva dar baldu lenteles pjausto iki automob gamybos toli jei gamina tai autob juodu priekiu kuriu nieks nenori nes kapinem dvelkia
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių